close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

טיול לפולין – לא בדיוק מה שאתם חושבים

מערכת שורשטז ניסן, תשעט21/04/2019

טיול לפולין יכול להיות משהו שלא חשבתם עליו...

תגיות:
כשאנחנו חושבים על פולין, אז בדרך כלל המחשבות שלנו נודדות אל מקומות אפלים, קשים ועצובים. עבור לא מעט יהודים, פולין היתה ונשארה זיכרון קשה, בין אם זה ממקרי אנטישמיות רבים שחוותה הקהילה היהודית בעיר ותועדו במשך השנים וכמובן זכר השואה, אשר מוכר לכל אחד מאיתנו.

גם אם אנחנו מבקשים להתנתק מזכר השואה והסיפורים על אנטישמיות ודברים דומים, הרי שעבור רבים מאיתנו פולין היא לא בדיוק היעד המושך ביותר שיש באירופה. אם חושבים על מדינות בהן רוצים לבקר ולטייל, מדינות מהנות ומעניינות, סביר להניח שישנן אחרות שעולות קודם ברשימה. עבור מרבית הישראלים, פולין
מוזכרת בדרך כלל בהקשר של טיול מסע בתיכון או טיול שורשים משפחתי, לא מעבר לזה.

אך האמת היא, טיול בפולין יכול לגלות לנו הרבה מאוד דברים אחרים על המדינה. לצד הסיפור ההיסטורי הרחב, הקשר עם הקהילה היהודית, הרי שיש לפולין הרבה מאוד מה להציע לנו, בין אם זה מבחינה תרבותית, מבחינה היסטורית, ומבחינות רבות אחרות. בכל זאת מדובר באחת המדינות הכי עתיקות שיש, מדינה שהסיפור ההיסטורי שלה מורכב מאוד, סיפור של כיבושים חוזרים ונשנים על ידי אימפריות שונות (כולל במאה העשרים אז מסוף שנות השלושים ועד תחילת שנות התשעים, היא היתה תחת כיבוש נאצי ולאחר מכן תחת כיבוש קומוניסטי), וכן זה סיפור של מדינה עם תרבות מפותחת אשר משפיעה עלינו במובנים שונים.

אילו טיולים אנחנו יכולים לעשות בפולין
כשאנחנו מתכננים טיול לפולין, עומדות לרשותנו מספר אופציות. אנחנו יכולים לבחור באופציה המוכרת לנו, ביקור באתרים שקשורים להיסטוריה היהודית, בין אם זה ביקור בגטאות, מחנות השמדה, ביקור בבתי כנסת ובמבנים יהודיים אחרים.
במידה ואנחנו רוצים להכיר משהו מעט שונה, הרי שאנחנו יכולים לעשות טיול כללי במדינה, טיול שכולל את הערים הגדולות, וורשה וקרקוב, טיול שכולל יציאה מהערים, ביקור בכפרים ועיירות פולניות קלאסיות ועוד.

כמו כן, אנחנו יכולים למצוא טיולים ספציפיים, למשל טיול קולינארי בפולין במסגרתו נעשה היכרות עם המטבח הפולני המסורתי ונוכל לראות כיצד הוא השתנה עם השנים. אנחנו יכולים גם לעשות טיול ספציפי בעקבות גיבורי תרבות פולנים, וכן טיולי שופינג והופעות תרבות בפולין.

איך בוחרים מסלול טיול בפולין
אנחנו יכולים לבחור, כפי ששמנו לב, מספר מסלולי טיולים בפולין. הבחירה שלנו תהיה על פי מידת העניין וכן על פי הרצון שלנו. אך מעבר לכך, הרי שאנחנו צריכים לבחור מסלול טיולים שמותאם למועד בו אנחנו רוצים לנסוע לפולין (ישנם טיולים שמתאימים לקיץ וישנם טיולים שמתאימים יותר לחורף), כמו כן אנחנו צריכים לבחור אם אנחנו רוצים לצאת לבד או עם מדריך מקצועי.

לפני סיום נדגיש, כל מסלול יכול לנוע בין מספר שעות לבין מספר ימים, זה תלוי באופי המסלול ומה בדיוק הוא כולל.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה